Blog
SEO konkrétní podstránky
Kde se spravují SEO vlastnosti?
Obvykle na spodku s nadpisem Metadata:
Položka TITLE
Proč si dělat práci s vyplňováním title?
Vyplňování položky 'title' je velmi důležité!
Jediný hlavný důvod - snad každý chce získat návštěvnost z vyhladávačů:
- ve vyhledávačích Seznam a Google se zobrazuje jako název odkazu na který lidé klikají, viz: http://www.google.cz/#q=site:slovanskydum.com (to všechno jsou TITLE). Pokud se nevyplní, může výsledek vypadat například takto: http://www.google.cz/search (v tomto případě by nejspíše bylo vhodnější kdyby lidé klikali na "konkrétní název článku" než na "detail článku")
Další místa kde se title používá:
- pro Facebook (rovnou si title stahne a zobrazí při sdílení odkazu)
- zobrazuje se na horní liště okna prohlizece
Položka Description
Obsah položky je ve vyhledávačích zpravidla vypsána pod odkazem. Jako příklad můžeme uvést následující odkaz: http://www.google.cz/#q=site:slovanskydum.com. Pokud se description nevyplní, může výsledek vypadat například takto: http://www.google.cz/search .
V důsledku nevyplnění description google nevěděl co má zobrazit.
Místo zobrazeného textu "RSS výstup z webu RSS výstupy. RSS výstup článků · RSS výstup turnajů. Zobrazení celého článku. Turnaj" by jistě bylo vhodnější zobrazit konkrétní popis co hledající na dané podstránce naleznou .
Jak správně vyplňovat title a description
Title by měl obsahovat maximálně 60 až 65 znaků, description pak maximálně 200 až 250 znaků, vždy včetně mezer. Obsah title je velmi důležitý pro SEO (optimalizace pro internetové vyhledávače). Obsah description lze považovat za informační text, který může lidi přesvědčit k návštěvě Vašich stránek, může proto obsahovat např. marketingová sdělení.
URL adresa
Je adresa dané podstránky - zobrazuje se za doménou webu v adresním řádku prohlížeče - proto musí být jedinečná (nemohou být dve stejné url adresy na jednom webu).
Je vhodné když URL adrsa:
- obsahuje klíčová slova dané podstránky - to o čem na dané podstránce informujete
- je krátká (jenom pár slov)
- není podobná s jinou URL adresou na webu.
Slová v url adrese je dobré oddělovat mínuskem/pomlčkou: smyslena-url-adresa-slovo-1-slovo-2-konec. Jiními slovy, místo mezery dávame pomlčku. Pozor, nepoužívejte podtržítko na oddělování, toto je špatně: toto_nepuzivejte_je_to_spatne.
Nepoužívejte také ani diakritiku a speciálni znyky jako jsou třeba: é ? # ž ů č á ....
důležité: na každé podstránce vebu by mělo být title a descritpion jedinečné, není vhodné, aby se jejich obsah na různých stránkách opakoval, nebo byl příliš podobný.
více informací o důležitosti a vyplňování uvedených položek naleznete například zde: /blog/on-page-seo-title-tag-a-dalsi-faktory
Pošlete svůj komentář