Blog
Spam
Odeslali jste email ale ten nebyl příjemci doručen?
A) Vrátil se vámi odesílaný e-mail, který byl odeslán přes náš server, jako nedoručený kvůli nějaké takovéto příčině uvedené v oznámení o nedoručeni:
- .... likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to ...... this message has been blocked
- .... spam ....
B) Váš email nebyl doručený příjemci, ale tváří se jako odeslán
A pořitom jste si jisti že neskončil v spam složce příjemce a že jej příjemce omylem třeba nesmazal.
Potom je možné že
- Veřejná IP počítače z které email zasíláte je uvedená na některém ze spam seznamů.
- Náš server je na některém ze spam seznamů
Zda je na spam seznamu náš server, můžete zjistit zde:
- http://www.senderbase.org/lookup/?search_string=93.185.102.224
>>> problémy jsou označené jako Poor - http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a93.185.102.224&run=toolpage
- http://www.spamhaus.org/query/ip/93.185.102.224
Pokud je náš server na spam seznamu tak problém musíme vyřešit my.
Zda jste na spam seznamu vy zjistíte následovně:
Vás na internetu reprezentuje vaše IP (IP adresa vašeho počítače, nebo routra). Takže zda jste na spam seznamu můžete zjistit vložením vaší IP adresy a nechat to zkontrolovat na stejných čtyřech odkazech uvedených výše.
Nebo jednoduše pošlete email sem a přečtěte si kde je vlastně problém. Pokud posíláte email na více příjemců, co je taky zvyšujete negativní hodnocení, tak přidejte adresu uvedenou na Mail Testeru jako dalšího adresáta. Pokud ani na mail-tester email nedorazí tak nejspíš bude skutečně vaše IP uvedená na některém z balcklistů, viz níže.
Ruční kontrolu můžete provést následovně:
Nevíte jaká je Vaše IP?
Podívejte se sem. Vaše IP je v prvním řádku, tedy číslo za "IP address: ".
Email jste odesílali z jiné IP adresy?
Tedy z jiného místa jako jste nyní a IP adresu místa odkud jste email odesílali už nedokážete zjistit?
>>> jednoduše email pošlete znova z vaší stávající IP adresy (počítače) a v případě že se vám vrátí označený jako spam, zkontrolujte vaši stávající IP adresu na výskyt v spam seznamech.
Vaše IP adresa není na žádném spam seznamu
Pokud vám dorazila informace o nedoručení
a) Uožte zprávu která se vám vrátila s oznámením o nedoručení jako soubor na disk a pošlete nám ji v příloze. Lepší jako jen zprávu přeposlat bude ji skutečně uložit a poslat jako soubor.
b) Pokud by uložení byl problém i samotné přeposlání zprávy pomůže. Ale v tomto případě prosím přiložte i Vaši IP adresu z které byl email označený za spam zasílán.
Pokud vám žádná informace o nedoručení nedorazila
Pošlete nám prosím všechny tyto informace:
- čas odeslání emailu
- emailovou adresu komu jste e-mail zasielal
- emailovou adresu s které jste e-mail odesílal
- vaši IP adresu
Na tomto základě se pokusíme problém vyřešit.
Zjistili jste že vaše IP adresa na spam seznamu je
Jak je to vůbec možné?
- Některé zařízení napojené na stejný modem, nebo router jako jste vy může být napadeno škodlivým softwarem, který bez vědomí majitele rozesílá spam. Může a nemusí to být přímo Váš počítač nebo tablet nebo telefon.
- Máte dynamickou, tedy měnící se, IP adresu a po restartu modemu Vám byla přidělená takováto špatná IP adresa a vy za to nijak nemůžete.
Co teď můžete udělat?
- pokud byl spam rozesílaný přímo od vás, změňte okamžitě své heslo k emailu, nebo kontaktujte člověka, který vám schránku zřizoval
> toto se často projevuje tím, že se Vám vracejí zprávy o nedoručení emailů, které jste ale nikdy nikomu neposílali - použijte na odeslání emailu webmail, který nepředává vaši IP adresu, ten je pravděpodobně dostupný na adrese: webmail.vasadomena.tld
- požádejte o delistaci Vaší IP adresy na daném spam seznamu / blacklistu
- zneškodněte škodlivý software na postiženém zařízení
- změnte svou IP adresu
- chraňte se před škodlivým softwarem
> neotvírejte podezřelé přílohy emailů
> nechoďte na podezřelé webové stránky
> používejte kvalitní antivirus, třeba nod32
Pošlete svůj komentář