Blog
Interní linky jsou zpětné odkazy zdarma
Vnítřní linky (internal links) jsou odkazy mezi jednotlivými podstránkami, nacházející se na jediném webu. Při správném použití anchor textů (anchor text = znění odkazu, neboli text, na který se kliká) a jejich rozumném množství, dochází k podpoření podstránek, na které odkazy směřují.
Vyhledávače tyto interní odkazy vnímají, a proto mají z hlediska SEO význam.
Proč využít potenciál vnitřních linků
- jsou téměř zdarma, na rozdíl od jiných forem link buildingu, které jsou časově a finančně náročné
- jsou plně ve správě majitele webu - majitel webu sám určí, na které podstránce bude odkaz, kam bude linka směřovat a jaký bude mít anchor text
⇒ je škoda takových možností nevyužít
Jak využít potenciál vnitřních linků
- web musí mít podstránky, aby se mohly odkazy vzájemně provázat
- čím je web rozsáhlejší - čím více má kvalitního obsahu - tím více je ve výhodě, a to nejen kvůli vnitřním linkám
- proto doporučujeme v textech podstránek vložit prolinkování na jiné podstránky
- vytvořit informační architekturu webu, která je vhodná především pro rozsáhlejší stránky, poskytující široké spektrum informací. Návštěvník stránek se tak bude moci lépe zorientovat v navazujících tématech a přímo prokliknout na další článek, bez hledání v mapě webu. (Praktické využití vnitřního prolinkování můžete vidět např. u tohoto blogu.)
Příklady pro využití při SEO
Vhodné prolinkování a anchor texty linek:
- pokud chcete na vlastním webu přidat váhu vybrané podstránce, odkazujte na ni z jiných podstránek (např. podstránka "červené kožené boty")
- odkazující linky by měly mít anchor text podle cíleného klíčového slova, např.: "červené boty", "červené boty kožené" apod. (pokud již na toto klíčové slovo necílí jiná podstránka - viz článek pravidla rozdělení klíčových slov na podstránky)
Nevhodné prolinkování a anchor texty linek:
- na poukazovanou podstránku o červených kožených botách vedou linky s anchor texty "více", "detail", nebo "o produktu".
- pokud vložíte několik linků na jedné stránce směřujících na stejnou cílovou podstránku, tak jsou anchor texty u druhé a dalších linek vyhledávači ignorované
Pošlete svůj komentář