Blog
Copywriting pro web
Jak psát texty na web, aby fungovalo SEO?
Je potřeba si uvědomit, že texty, které máte na stránkách jsou velmi důležité a určují, zda-li návštěvník setrvá, nebo vaše stránky opustí. Jejich důležitost ovšem ještě výrazně vzroste, pokud pracujete na SEO.
Bohaté a pestré texty na webu se při optimalizaci pro vyhledávače stávají naprosto klíčovými.
Web copywriting
- Je užší a specializovaný obor klasického copywritingu, který se zabývá tvorbou reklamních textů pro potřeby internetu.
- Faktem je, že velké množství uživatelů nečte celé texty, proto je vhodné vytvořit graficky "záchytné body" v textu (oč na vašich stránkách běží, na co se specializujete apod.). Když přelétnou pohledem text s takovými body, tak se u nich zastaví. Pro zvýraznění se používá Bold, Italic, • odrážky, barva, velikost písma apod.
- Platí, že ty nejpodstatnější informace, nebo shrnutí by mělo být naspáno na začátku textu, tedy v perexu. Neměli byste zapomínat i na strukturování, celkovou čitelnost textů a také zaměření na cílovou skupinu uživatelů.
- Příliš dlouhé texty nejsou ideální, protože čtení textu na monitoru zabere více času, než z tištěných materiálů.
- Příliš krátké texty také nejsou vhodné. Stránky vypadají prázdně a nedodělaně, mohou působit neprofesionálně a zůstává z nich dojem, že nemáte uživatelům co říci (za naprosté minimum se považuje 200 slov).
- Každá podstránka by měla mít svůj originální a kvalitní obsah, jde přeci především o to, abyste předali návštěvníkům vašich stránek přínosné informace, vhodným způsobem je motivovali ke koupi nějakého produktu, nebo ve využití vašich služeb. A v neposlední řadě jde o to, aby se k vám rádi vraceli.
- Weby s tématicky orientovanými články a informativními podstránkami, nebo s blogy mají větší návštěvnost, důvěryhodnost a působí profesionálněji. (Př.: weby s tématickými a hodnotnými články - www.prospanek.cz, www.symbio.cz )
SEO copywriting
- Je komplikovanější web copywriting, protože od textové obsahu se odvíjí také výsledky ve vyhledávačích. Vyhledávače totiž chtějí posílat návštěvníky na kvalitní weby a je jejich prioritou udržet si klienty, kteří přes ně hledají výsledné produkty skrze PPC kampaně (Sklik, AdWords).
- Nejen, že musí mít text reklamní a informační hodnotu, ale musí mít také přesně určená klíčová slova v různých obměnách (jednotné a množné číslo, synonyma, různé kombinace klíčových frází apod.).
- Rozvržení klíčových slov, jejich hustota a varianty jsou pro SEO naprosto nepostradatelné. Bez vhodné interpretace klíčových slov téměř ztrácí optimalizace webu smysl.
- Příliš krátké texty mohou škodit optimalizaci, respektivě omezují vznik dlouhého ocasu klíčových slov (long tail) a web působí již výše zmiňovaným prázdným a nedodělaným dojmem.
- Optimální hustota klíčových slov na stránce se nesmí zanedbávat. Neaplikujte příliš mnoho KW's do textu, aby naopak nebyly stránky považovány vyhledávači za SPAM. Stále zde platí pravidlo hodnotného a kvalitního reklamního textu.
- Prominence klíčových slov v textu může mít také vliv na úspěšnost ve vyhledávačích. Stejně jako u klasického web copywritingu jsou nejpodstatnější informace na začátku strany, tak i klíčová slova na vrcholu strany mají větší hodnotu, než slova utopená na dně podstránky.
- TIP ⇒ LINK BAIT - navýšenou hodnotou textu na vašich stránkách je link bait, tedy návnada na linky, potažmo uživatele, kteří s radostí a dobrovolně vytvoří zpětný odkaz na vaše stránky (viz link baiting). To, že získáte takový neocenitelný, přirozený odkaz bude zásluhou "pouze" toho, jak texty napíšete, nebo jaké informace budete poskytovat.
- FATÁLNÍ CHYBY, KTERÝCH SE LIDÉ ČASTO DOPOUŠTÍ ⇒ Nekopírujte texty z jiných webů, nebo knih . . . ⇒ Neduplikujte texty na stránkách a rozhodně nepřidělujte jedno klíčové slovo na všechny podstránky !
Přečtěte si bližší informace o rozvržení KW's na podstránky a longtail-u, případně se podívejte i na předcházející krok, analýzu klíčových slov, nebo úplně ze začátku na základní postup optimalizace stránek.
Pošlete svůj komentář